Organisatie:
- Blauwe team brengt bal in spel middels corner of vrije trap zijkant. Keeper geel moet keuze maken tussen komen en blijven staan. Pakt keeper bal dan moet hij deze verplicht in grijze vak spelen op speler 1 of 2. Zij beginnen op lijn van grijze vak en maken loopactie in diepte op moment dat keeper bal speelt. Keeper blauw moet keuze maken om dieptebal te onderscheppen of positie te kiezen naar lijn toe
- Nadat keeper bal gespeeld heeft mondt vorm uit in partijspel 8:6. Blauwe spelers moeten dus terug sprinten om hun keeper te helpen. Overige spelers geel sluiten aan om speler 1 en 2 te ondersteunen in aanval
- Wanneer bal uitgaat begint het spel weer met een standaardsituatie. Blijft bal in spel dan wordt er maximaal 1 minuut doorgespeeld. Dit geldt ook wanneer keeper besluit niet uit te komen en bal in spel blijft
- Na enige tijd wisselen teams om, 2 spelers van geel gaan dan naar blauw toe
- Spelhervattingen moeten altijd op vaste doel genomen worden, zodat keeper oriƫntatie van lijnen heeft
- Bij meerdere keepers draaien keepers steeds door (kunnen evt. ook als veldspeler fungeren)
Variatie:
- Spel kan gespeeld worden met verschillend aantal spelers
Coaching:
- Twijfelt keeper wit of hij kan komen: blijven staan. Besluit hij te komen: dan met volle overtuiging. In vijfmetergebied mag keeper niet twijfelen en moet hij komen
- Keeper blauw moet zich steeds op juiste manier positioneren, zodat hij de kans heeft om diepte te bespelen, maar ook om zijn doel te verdedigen wanneer dit niet kan